Wartościowy ruch w sklepie? Postaw na działania SEO

Każdemu właścicielowi sklepu internetowego marzy się zwiększenie sprzedaży oraz podniesienie zysku. Niezbędny jest do tego systematyczny wzrost kupujących. Aby sprzedawać, sklep musi mieć użytkowników. Powstało w związku z tym sporo skutecznych metod marketingowych, buduje się wręcz całe strategie złożone z wielu elementów, które mają na celu konwertować wartościowy ruch na strony. Nadal jednak pozycjonowanie SEO pozostaje jedną z podstawowych form optymalizacji strony i promocji firmy w internecie.

Dlaczego SEO?

Wyszukiwarki internetowe są dzisiaj głównym narzędziem wykorzystywanym przez klientów do poszukiwania produktów i usług. Prym wiedzie tu Google, bo aż 97% użytkowników rozpoczyna tutaj swój rekonesans. Skrót SEO, który pochodzi od angielskiego Search Engine Optimization, można przetłumaczyć jako: optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek. Celem tej optymalizacji jest zapewnienie naszemu sklepowi internetowemu bezpłatnego, naturalnego, najlepiej konwertującego źródła ruchu, który przełoży się poprzez wzrost liczby klientów na wyższy zysk. Pozycjonowanie strony to cały szereg działań skierowanych na jej optymalizację pod kątem technicznym i contentowym – zarówno w obrębie samej witryny jak i poza nią. Jest wiele czynników wpływających na pozycjonowanie. SEO skupia się zwłaszcza na takich aspektach jak:

  • poprawa szybkości działania strony
  • usprawnienie renderingu botów
  • poprawność mapy XML
  • optymalizacja adresów URL
  • odpowiednia hierarchia stron
  • skuteczne linkowanie
  • właściwa wersja mobilna
  • dobre i unikalne treści

W obszarze SEO można wyodrębnić dwa rodzaje działań: wewnętrzne, czyli optymalizacja bezpośrednio na stronie oraz zewnętrzne dotyczące tego, co jest realizowane poza naszą stroną. Całość tworzy spójne i bardzo skuteczne narzędzie do budowania silnej marki w internecie. Zmiany warto rozpocząć od wdrażania tych najbardziej oczywistych i nieodzownych.

Dlaczego SEO

Popularne techniki SEO

Przystępując do optymalizacji naszego sklepu internetowego należałoby zacząć od porządnej analizy i wyznaczeniu najważniejszych, potrzebnych działań oraz kolejności ich wprowadzania. Istnieje jednak kilka rzeczy, które warto zacząć stosować jak najszybciej, bo ich realizacja trochę potrwa, ale efekty mogą być naprawdę bardzo spektakularne. Pierwszą jest optymalizacja kart produktowych. Opis kategorii i produktu jest kluczowym elementem, dzięki któremu możemy się wyróżnić wśród konkurencji. Ważne, aby treść przemawiała do użytkownika językiem korzyści, nie tylko odpowiadała wymogom SEO. Kolejną, zaniedbywaną niejednokrotnie sprawą jest brak sekcji opinii o produkcie. A opinie dodawane przez klientów, to dodatkowe, unikalne opisy produktów. Podobnie zresztą jak rekomendacje eksperta, o które również warto zadbać. W dzisiejszym sklepie internetowym nie może oczywiście zabraknąć poradnika lub bloga z dobrym contentem, ale mniej oczywistym jest, aby powiązać te treści bezpośrednio z produktami. Wartością dodaną takiego rozwiązania jest wewnętrzne linkowanie. Linkowanie między podstronami pomaga w indeksacji serwisu i wspiera skutecznie proces pozycjonowania. Takich sposobów optymalizacji jest naturalnie dużo więcej. Aby poprawnie je stosować i wybrać te właściwe do sytuacji warto skorzystać z oferty specjalistów w tej dziedzinie, których nie brakuje.

Popularne techniki SEO

Błędy przy optymalizacji sklepu internetowego

Decyzja o skorzystaniu ze strategii SEO przygotowanej przez profesjonalistę pomoże unikną , które być może ograniczają rozwój naszego sklepu. W każdej sytuacji jednak dobrze jest wiedzieć, czego należy się wystrzegać prowadząc biznes internetowy. Ruchowi na stronie nie służy:

    • duplikowanie treści – w tym opisów produktów ze stron producentów
    • nadmierne zagęszczenie słów kluczowych w tekście/opisie
    • brak poprawnej struktury linków: strona główna – kategoria – podkategoria – produkt
    • skomplikowane adresy URL – np. nieczytelny adres zawierający niezrozumiałe dla czytelnika i wyszukiwarki znaki
    • nieoptymalna struktura strony – zawierająca wiele niepotrzebnych podstron
    • brak możliwości filtrowania i wyszukiwania produktów
Pozycjonowanie sklepu internetowego łączy ze sobą wiele działań. Popełnianie podstawowych błędów może mieć wiele negatywnych skutków, których konsekwencje przełożą się na wyniki wyszukiwania z Google, a ostatecznie na wynik finansowy firmy. Skuteczność metod SEO  została wielokrotnie potwierdzona, dlatego warto ją wdrażać systematycznie. Jest efektywna i nie pociąga za sobą dużych kosztów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij